HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Monday, November 5, 2012

WANITA DALAM NEGARA BERKEBAJIKAN TAWARAN PAS


Siti Khadijah wanita pertama yang menyerahkan seluruh hidupnya, jiwa dan hartanya bagi tegak perjuangan Nabi.Bersama Khadijah , Nabi merintis masa depan dunia cerah setelah kegelapan pemikiran-pemikiran jumud dan jahil melingkupi umat manusia. Di dalam peribadi agung Khadijah , Nabi menemukan tempat berlabuh setelah penat menjalani kehidupan. Khadijah adalah sahabat terbaik dan dalam peribadi wanita itu Nabi Saw mendapat kasih sayang.
Tindakan penghormatan Islam terhadap wanita, di tunjukkan secara demonstartif oleh Rasulullah yang sangat bangga  mempunyai putri bernama Fatimah . Jika ada orang bertanya tentang perempuan kecil itu, maka dengan bangga Nabi berkata: siapa mengenal anak ini, maka dia telah mengenalnya. Sesiapa yang belum mengenal anak ini, maka ketahuilah dialah Fathimah, putriku. Dia belahan jiwa , hati dan ruhku. Sesiapa yang menyakiinya berarti telah menyakitiku . Sesiapa menyakiti aku , dia telah menyakiti ALLAH.

"Beberapa bulan selepas muktamar, pada 11 Disember 2011, Parti PAS telah melancarkan satu Buku Hijau yang di namakan  Negara Berkebajikan Tawaran PAS.Tak pernah berlaku dalam sejarah politik tanah air negara kita dalam sejarah 60 tahun PAS, PAS cameout dengan sesuatu .  Bahawa kita  di bekalkan dengan buku Negara BERKEBAJIKAN yang ada 10 teras yang utama, 10 agenda yang utama dalam buku ini ,adalah untuk  penggal yang pertama untuk kita memerintah Putrajaya. Jelas..Ya ianya menjelaskan kita pemerintahan yang bagaimana. Di sebutkan dalam buku ini. Ini yang kita  nak . Ini yang kak Muntaz akan kupas selepas ini," 
Demikianlah  di antara kata-kata semangat dari cik Aiman Athirah Al Jundi selaku Ketua Penerangan yang bisa membakar jiwa-jiwa para para muslimat yang hadir di dalam program ini. Program yang menjelaskan tentang Agenda Berkebajikan Wanita Malaysia.
"Sekarang kita nak beritahu bahawa sekarang ini masa untuk kita translate dalam Islam. Sedar tak sedar kita telah memerintah 6 negeri dan kita pernah mempunyai 6 menteri Besar daripada PAS.  Dan sekarang kita kena yakin bahawa yang akan masuk Putrajaya, yang akan mengendalikan Putrajaya bukan orang lain tapi  kita" .Demikian juga di antara kata-kata yang di sampaikan oleh Hjh Muntaz Hj Md Nawi dalam program yang di adakan semalam , bertempat di pejabat PAS Semabok semalam, 4 November 2012.
 Program yang di anjurkan oleh DMPNM ini  , telah mengamit melebihi seratus muslimat dari semua kawasan.Turut hadir, Ketua muslimat Negeri Sembilan serta beberapa ajk.






Seorang penyair Arab klasik dengan naif menyatakan kembali betapa wanita pada zaman dulu.
Dia bersyair,
Sosok ayah yang ingin mempertahankan nyawa putrinya
akan membayangkan tiga pasangan untuk putrinya:
Pertama rumah yang akan memingitnya
Kedua sang suami yang akan mengekang hidupnya
Ketiga tanah pasir kuburan yang akan menimbunnya.
Pasti dia memilih yang terakhir kerana itu yang terbaik baginya...



No comments: